Gastroenterologia psów i kotów

Czym zajmuje się gastroenterologia?

Jest to dziedzina obejmująca diagnozowanie i leczenie chorób przewodu pokarmowego – przełyku, żołądka, jelit, wątroby wraz z drogami żółciowymi i trzustki.

Objawy chorób układu pokarmowego u psów i kotów

Przewód pokarmowy składa się z wielu narządów, między którymi jest sieć zależności. W związku z tym lista objawów chorób układu trawiennego jest bardzo długa i różnorodna. Do najczęstszych zaliczamy:

– wymioty

– biegunki

– osłabienie lub brak apetytu

– krew w kale lub wymiocinach

– burczenie w brzuchu

– śluz w kale

– ulewanie

– utrata wagi

– osowiałość

– żółtaczka

– bolesność jamy brzusznej

Przyczyny chorób układu pokarmowego u psów i kotów

Do najczęstszych problemów powodujących wspomniane objawy należą:

– zapalenia żołądka i jelit wtórne do niewłaściwego pokarmu, pasożytów, wirusów, bakterii (rzadko)

– zapalenie trzustki

– zapalenie wątroby i dróg żółciowych

– owrzodzenia

– zaburzenia motoryki

– nowotwory

Leczenie chorób układu pokarmowego psów i kotów

Aby skutecznie leczyć każdą chorobę, należy najpierw ustalić jej przyczynę. W tym celu dla każdego pacjenta układamy indywidualny plan diagnostyczny. Może on zawierać pełne badanie krwi z elektrolitami, dodatkowe badania krwi, USG i RTG oraz badanie kału.

Po ustaleniu przyczyny dopasowujemy żywienie i leki oraz układamy plan monitorowania efektów leczenia. W razie potrzeby przyjmujemy pacjenta na hospitalizację i otaczamy go intensywną opieką w celu zwiększenia szans na wyleczenie.

Jeśli Twój pupil wykazuje objawy chorób przewodu pokarmowego to umów wizytę jak najszybciej. W Przychodni Neo Vet dr Jakub Pernak przeprowadza wizyty specjalistyczne z zakresu gastroenterologii oraz wykonuje wszystkie niezbędne badania w celu ustalenia przyczyny i dobrania skutecznego leczenia.